Gegevens:

Categorie:
Autobiografisch
Geplaatst:
19 april 2015, om 16:08 uur
Bekeken:
395 keer
Aantal reacties:
0
Aantal downloads:
171 [ download ]

Score: 0

(0 stemmen)

Log-in om ook uw mening te geven!




Share |

"Ik pik dan ook helemaal niks van die jongere generatie"


Ik pik dan ook helemaal niks van die jongere generatie. Schrijvers uit de droog kloterige dorre hand, sodommieter nou gauw op naar je eiland! En die bekende kunstkliekjes vorming, da’s alleen een bewijs van onmacht en schijterigheid. Slapte aan de beurs, daarom hurken ze als apen samen op de apenrots.

Niks voor mij ! Waar zie je me voor aan ?

Als een calvinist leuk wil zijn komt hij verkleed als traporgel of douchecel binnen. Ik heb het zelf gezien bij mijn goede vrienden , het lerarenduo Hans van Seventer en die arrogante bal gehakt lerara waterverven Jan van Loon uit Groningen waar al die fijngristelijke artistieke aardappelen en griffermeerde lolbroeken wonen in nieuwbouw boerderettes .

 

Heimwee naar de periode van vlak na de oorlog, de bange jaren veertig, de dulle fifties, de silver sixties, de socio seventies, de nix generatie van de tachtiger en negentiger jaren, het nieuwe millennium?

 

Frederici di Primitivi: Jongen, de prachtigste stunts hebben wij toen uitgehaald. Ik ben dol op de jaren vijf tig, maar nog doller op de jaren zestig, zo gek en zo leuk jes en zo vanzelfsprekend ging het daar dan aan toe. De geweldige Amerikaanse Rock and Roll van de fifties, weetjewel: Jerry Lee Lewis, Elvis Presley, Sonny Burgess, Little Richard, Eddie Cochran, Adam Faith & The Roulettes, Marty Wilde & The Wild Cats.

Nee, niet Johnny Halliday met zijn valse verlopen Franse heroïne kop dat vond ik altijd Fake en Phoney.

Declameert met overslaande hysteriese aanstellerige nicht en stem: Men heeft tegenwoordig zwaar behaarde, en loodzwaar bebaarde denkende links draaiende melkzure socio werkgroepen nodig om mensen aan te sporen tot een zelf vernie tigende zelfverwezen lijkende zelfverwerking in groepsverband, die vanaf het overlegplatform ons een oor willen aan naaien, wij, daarentegen de geweldige giganten van de voortijd; de lui van de rock and roll en op zolder de kelder artiesten van de Underground en in de kelder de zolder artiesten, die en bloc als vanzelf klaar kwamen.

Het Hoe en Waarom van dat soort mechanisme? Ik zal het nu even uitleggen.

Omdat wij niet bij een zuchtje tegenwind omvielen maar gewoon meebogen ge lijk het geknookte riet ons weer oprichten als de stromen des levens waren over getrokken gelijk een schuit zure appelen aan het firmament en niet omzagen in verwondering maar toch fijn door gingen met Coba de schonkige aardbeien plukster uit Beverwijk.

En dan de vorige generatie met hun opgewekte lijfboek: ”Liederen van de NSB, houzee, houzee, kun je nog zingen, zing dan mee op de WC ! ”

En hoe het door de straten van Hilversum schalde!

Een vrolijke tijd. Komt nooit weerom, net als Berend Botje.

Auteur Willem Waterman beweerde altijd van achter zijn befsnor als hij dronken was in de P96 aan de Prinsengracht dat hij zo veel Joodse vrienden had, die alle maal bij hoog en bij laag vol hielden dat ze nog nooit zó gelachen hadden als in Auschwitz .

Die Witz behoort dan tot de cate gorie Zwarte Humor.

 

Frederici di Primitivi: Nou ja jongen, ik word altijd vreselijk geïrriteerd, vooral in Friesland, als ik al die onzin hoor: kunstenaar, inspiratie aan het zwerk, meester werk, broek vol zilverberk, eeuwigheidswaarde, Dzjiezus Kraajst!

Stop die woorden maar in mijn dikke reet en hou er dan een vlammetje bij, dan blaas ik ze allemaal weg, hahahaha!

 Ik hààt die woorden. Al die knakkers uit de Renaissance, dat waren ambachts lieden die gewoon als rauwdauwen op een stuk marmer stonden te beuken of een stukje schilderden en daarna zich het leplazerus zopen en een wijf of een jongen pakten aaan de voet van de ezel. Balkend klaaar komen. Het woord geniale kunstenaar bestond gewoon niet in die tijd.

 

Ik ben een van eenvouds verlichte waterende eenvoudige vakman die een teke ning maakt of een schilderij, en in de marge wat absurdistische verhaaltjes bij elkaar prakt en dat zo goed mogelijk op schrijft.

De rest is opgekookte shit amme clit.

Daar zijn ze natuurlijk hoogst pissig over, want in Friesland willen ze dat niet be grijpen, kunnend at ook niet vatten, daar ligt hun makkes.

Ik hoor namelijk nérgens bij, ik wíl ook nergens bij horen, ik ben een éénling en dat wil ik blijven.

Géén kulturele kliekjes, géén opgeschroefde verhalen, géén Boekenballen, géén shit, géén carnavallen, géén intellektuweel gelul, vreet en danspartijen; àls ik daar per ongeluk toch in zo’n kliekje beland, word ik dronken van ellende, ga ik vloek en, schelden, schreeuwen, met armen en benen rond mij heen maaien.

Zélf ben ik van geen enkele importantie; je moet mijn werk leuk vinden of niet, dat maakt mij helemaal niets uit, maar je moet niet in mijn smoel glimlachen en achter mijn rug tijdens een opening van een tentoonstelling mijn werk belachelijk maken zoals die fijne Groningse meneer R. B. flikte en dan keek zijn lieve vrouw tje Henriët er van op dat ik ‘ m de deur uit had getrapt.

En of ik er nu een leuke, gepassioneerde vriendin op na houd of af en toe eens aan mijn ballen krab dat de schilfers er af vliegen, mijn vinger door mijn gleuf haal en behabehaaglijk mijn eigen strontgeur kontgeur op snuif, een meur van champig nons uit mijn liezen zie op walmen, vies is lekker of me laat neuken met een voorbinddildo voor, gaat het luizige, pluizige kunstpubliekje in principe toch geen sodemieter aan, eigenlijk.

Zo vroeg Wim Duzijn mij onlangs nog of ik de mannen anaal likte. Ik heb het geprobeerd maar die meneer was net gefistfuckt door iemand met grote beren klauwen, zijn anus stond ellipsvormig wijd open als op dat schilderij van Munch, dus ik verdwaalde daar gewoon in, die grot was zo wijd dat mijn tong steeds een driedubbele axel met schroef sloeg. Ik werd elke keer bijna met mijn kop naar binnen gezogen en geef dan maar eens tegengas!

Adembenemdn wat er te beleven valt als je je even argeloos tussen de mannen begeeft die ook van mannen houden!

 

 



Reageer op dit verhaal!

Je moet helaas ingelogd zijn om te kunnen reageren.