Gegevens:

Categorie:
Autobiografisch
Geplaatst:
9 juli 2014, om 20:04 uur
Bekeken:
452 keer
Aantal reacties:
0
Aantal downloads:
233 [ download ]

Score: 0

(0 stemmen)

Log-in om ook uw mening te geven!




Share |

"Scheiding tussen manlijk en vrouwelijk niet stringent"


Toen ik het boek “ Die Transvestiten” las, van Magnus Hirschfeld uit 1910, ging mij een licht op. De auteur beschreef dat het heel normaal was als mannen net als auteur dezes in dameslingerie door het leven stapten. Het waren heel aangepaste mannen die geen vlieg kwaad deden, allen maar de kleding van hun lieve vrouw tjes aan trokken.

Zo’n man wilde ik ook worden.

Ik bestelde dat boek bij de Koninklijke Bibliotheek want in de bibliotheek in Heemstede keken ze me aan of ik uit een gesticht ontsnapt was toen ik er naar vroeg, begonnen ze te schelden en wilden ze gelijk de politie erbij roepen. Vanaf dat moment keken de dames van de bieb me altijd met een scheef oog na als ik naar de afdeling Sexualiteit liep met de afge sloten kast Verboden Boeken over het geslachtelijke leven.

 

 

In fijnchristelijke, preutse, burgerlijk bekrompen E.O. kringen vinden de mannen en de vrouwen dat een man die lingerie aan trekt een gruwelijk verraad pleegt tegenover de heilige “ mannenzaak” door naar het andere kamp over te lopen en eigenlijk naar oud testamenties voorbeeld ter dood gebracht zou moeten worden. Alsof de Heilige mannenzaak ooit bestaan heeft behalve de kledingzaak House Of  England!

 

Ja, hoor. Ze hebben allemaal gelijk, die neurotiese E.O. kikkers. Zo nu en dan worden er ook prae his toriese dieren opgegraven, dus waarom zouden er geen mensen mogen rond lopen met prehistoriese morele opvattingen.Goed voor in het museum voor oudheden en andere ingezwachtelde vergeelde mummies in glazen vitrines te Leiden. Die E.O. leden zijn de meest akulturele knakkers die er rond lo pen. Kunst is voor hen meneer de hulp organist der gereformeerde Kerken vrijgemaakt op art. 31 schoolmester Hendrick Snel op het Johannes orgel en kleuterjuf mevrouw Elisabeth Snel als solo zangeres met “ Daar ruist langs de wolken” tijdens de Meppeler Orgeldagen.

Gotsalmeliefhebbe! Meppel Kut kneppel!

Als je zo moet leven kun je maar beter gelijk je graf in stappen. Ik wil met zulke zachte zeveraars en softe sukkels niks te maken hebben, laat die nou gauw lid worden van het griffermeerde World Servants.  Wie voor de kat zijn kut wil leven gaat zijn gang maar en traint in alle eenzamheid zijn/haar genotsspieren. Ik drink per dag wel drie flessen pure wiskey, want  water is goed voor griffermeerde ouderlingen, omdat in water vissen liggen te neuken met elkaar, daar heb ik geen zin in.

 

De scheiding tussen wat manlijk en vrouwelijk is lijkt in de zeventiger jaren steeds minder stringent?

 

Gelukkig wel, maar ook in vroeger tijden al! Een man die make up gebruikt, nagellak en de lingerie van zijn vriendin of echtgenote aantrekt of met een andere eerzame gehuwde man in bed ligt is gelukkig geen uitzondering meer. Het zal wel niet lang meer duren voordat mannen in leuke jurkjes hand in hand  op de ere tribune van het Ajax stadion worden gesignaleerd.

En waarom ook niet?

Jongens werden in het Elizabetheaanse tijdperk min of meer gelijk gesteld aan vrouwen. Ze hadden ook dezelfde vrouwelijke, irrationele trekjes. Zegt Rosalind niet in “As You Like It”  als Ganymedes terecht:”As boys and women are for the most part cattle of the same colour”.

Iedere homosexueel en paedophiel zal dat op zijn eigen wijze interpreteren en beamen om daarna zijn lul uit zijn ranzige gulp tevoorschijn te halen en zijn tegennatuurlijke aandriften bot vieren tot ie begint te loeien!

Manlijkheid was een nivo hoger dan vrouwelijkheid en alleen te bereiken door echte mannen in lingerie zoals Fred van der Wal, die nergens voor terug deinsde en die geen seksjuwele zee te hoog ging.

Behalve de rode zee, dan moeten de vrouwtjes maar even thuis blijven tot het eb is in de tanga slip.

Ik ben geen stuurman die met de stuurknuppel in zijn hand de rode zee bevaart. Jongens en vrouwen bevonden zich op het zogenaamde “lagere” nivo.

De jongens die toneelspelers wilden worden werden geacht zich zo snel mogelijk aan dat lagere nivo te onttrekken tijdens hun opvoeding.

Alle jongemannen die akteur werden slaagden er in een zekere affiniteit met het vrouwelijke te bewaren, net als de overwegend homosexuele balletdansers die er moeiteloos in slagen de hoge dubbele kuitenflikkersprong te beheers en omdat er iets in hun hersens anders is uitgepakt dan bij de heterootjes.

Daardoor konden balletdansers en akteurs zich ook zo goed vereenzelvigen met vrouwelijke rollen en bijrollen.

Het was in het Elizabetheaanse tijdperk dan wel normaal als jongens vrouwen rol len speelden,maar niet iedereen aanvaardde dat zonder slag of stoot.

Moraalridders en de gefrustreerden leefden zich uit in negatief kommentaar op de travestie rollen.

Zij vonden dat deze zeer “verwijfde jongelingen” die vrouwen uitbeeldden en helemaal in hun rol opgingen het manlijke deel van het toneel publiek alleen maar op bepaalde “verkeerde gedachten” zou brengen en aanzetten tot massaal gede monstreerde homosexualiteit. Inderdaad werden de kleedkamers van de vrouwe lijk ogende akteurs bestormd door veelal gehuwde mannen die naar de sexuele gunsten dongen van de akteurs.

Travestie en homosexualiteit waren de belangrijkste punten uit de anti-toneel hetze.

Zo bedankte Dr. John Rainoldes, een zeer vooraanstand orthodoxe theoloog uit Oxford nog in 1952 voor het bezoeken van toneelstukken . Hij citeerde Deut. 22:5:”Een vrouw zal geen manskleren dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet, is den Here Uwe God een gruwel”.

Diezelfde door travestie geobsedeeerde fijngereformeerde Rainoldes schreef op zeer platte wijze in “ Th’Overthrow of Stage-Players” ;”Zich kleden als vrouwen is een enorme provokatie van mannen ten aanzien van lust en geilheid.”

Hij wist zeker dat deze “wulpse, verwijfde jongens” van de toneel travestie zouden  afglijden tot tegen natuurlijk en uiterst pervers sadomasochisties seksueel gedrag. Rainoldes was op den duur de vrouwelijke manieren en het lacherige, vrouwelijke gedrag van de jongensakteurs verwerpelijker gaan beschouwen dan het feit dat ze voortdurend vrouwenkleding droegen en zich tot elkander bekenden tijdens lange, hete nachten in doorweekte bedden. Deze opvatting wijkt weer af van zijn eerdere argumenten, namelijk het Bijbelse verbod van travestie. Men ziet hoe de moraaltheologen hun argumenten steeds weer aanpassen en ver draaien om tot een felle afwijzing te komen van wat velen als normaal en wenselijk beschouwen.

Seksuele gevoelen werden blijkbaar opgewekt door de dameskleding van de jonge man en zijn houding ten opzichte van zijn eigen geslacht.

Manlijke prostitutie en sadomasochistiese perverse aktiviteiten zijn eeuwenlang onlos makelijk verbonden met het imiteren van vrouwen.

S.M. slaven dragen bij voorkeur sexy dameslingerie om hun Meesters en Meeste ressen seksjuweel op te hitsne tot grotere activiteiten tijdens de SM sessies.

Veel sadomasochisten zeggen zich vrouwelijker te voelen als zij langdurig met de handen, zwepen of riemen op de billen worden geslagen!

Billenkoek doet wonderen van onderen.

In “ Epicone,or The Silent Woman” van Ben Johnson  laat een adelijke haar page vrouwenkleren aan trekken. Het is bedoeld door haar om de erotiese aantrekkingskracht van de page op de edellieden op te wekken zodat zij hun geilheid op de pages kunnen bot vieren.

Rainoldes bezwaar tegen travestieten op toneel konden gemakkelijk worden op gelost door vrouwenrollen ook door vrouwen te laten spelen, maar dat vond hij nog verwerpelijker! Een vrouw op het tonel moest vanzelfsprekend een hoer zijn en dat kon alleen maar tot zedelijk verval leiden!

Schrijvers als Shakespeare stonden buiten de gevestigde orde van adel, geestelijkheid en burgerij.

Zij waren de aangewezen personen om met morele, burgerlijke vooroordelen dichtgemetselde  heilige huisjes omver te halen en tot op de fundamenten te slopen.

Het werden fatsoensrakkers en moraalridders echt wel te dol als echte mannen een beetje geil werden op de als vrouw verklede jongelingen, meestal pages of dienstknechten, die gebruikt werden voor sodomietiese praktijken door de welgestelden, die zich op zedelijk gebied van alles konden permitteren zonder repercussies van de geestelijkheid, zo lang zij de gevestigde kerk financieel steunden.

In de periode  1625-1658 gaat de fysieke kant een steeds grotere rol spelen als vrouwen op het toneel ook vrouwen gaan versieren.In “The Lover’s Melancholy” van John Ford o.a.

 

 

 

 

 

 



Reageer op dit verhaal!

Je moet helaas ingelogd zijn om te kunnen reageren.