Gegevens:

Categorie:
Autobiografisch
Geplaatst:
7 januari 2014, om 16:47 uur
Bekeken:
432 keer
Aantal reacties:
1
Aantal downloads:
258 [ download ]

Score: 0

(0 stemmen)

Log-in om ook uw mening te geven!




Share |

"Poweet Moordgat en amateur Dichter/huiskamerfilosoof Doolhoofd"


 

Belgische vrijetijds Poweet Moordgat en amateur Dichter/huiskamerfilosoof Doolhoofd van de Vloamse Frituur zijn rond wandelende Belgenmoppen

 

Een openlijk reactie uitwisseling op Writeshistory

 

Moortgat voelt zich door die verdomde Ollanders ondergewaardeerd in zijn vlammende

Betoog met de klacht dat hij niet genoeg ‘punten’ krijgt van de Ollanders

 

"Aan COLLEGA'S DICHTERS van Basic PUBLISHING"

 

Op 19 juli 13 dacht ik: even over de grens wippen naar NL.

Misschien is dat een nieuwe horizon leunend aan ons Vlaams taalgebied.

Meegenomen is de leuke babbel en/of feedback die je kan geven of terugkrijgen.

Na 49 inzendingen maakte ik de balans op en vergeleek Write History met Basic Publishing .

De response bij WH was en is niet te vergelijken met BP.

Als ik even WH en BP toch mag vergelijken:

1/van de 49 inzendingen kreeg ik bij WH 560 punten ofwel  gemiddeld 11 punten per gedicht

 

 hetgeen neerkomt op  5 tot 6 reacties per gedicht.

 

2/van de zelfde 49 inzendingen kreeg ik  bij BP  45 beoordelingen hetgeen neerkomt

minder dan 1 reactie per gedicht.

 

Alida heeft dat reeds geschreven in haar commentaar op 28 april 13:

Artikel :“Schoen-of fietsenmaker”

Hoe de schoonheid van onze taal in ere houden ?

Want “Onze taal is reuze zoet voor hen die haar geen geweld aandoet “

Erger nog : de commentaar van sommigen is pover  en nietszeggend.

Sommigen  “ schitteren” (zoals Fred van der Wal) met banale inzendingen .

Maar ik mag en moet ook zeggen er zijn verschillende prachtige werkjes van Anneke Brands, Wil Melker, Corry Broer, kortom de 10 meest gewaardeerde leden die alle achting wegdragen.

Ik heb op basis van deze bedenkingen besloten dat ons en/of mijn Vlaams taaleigen in NL en bij BP  in het bijzonder niet zo goed gedijt of aanvaard wordt en ook bij mij  geen voedingsbodem betekent om verdere energie in te steken.

Honi soit qui mal y pense…

 

André Moordgat   -  10 oktober  2013

 

Andre Moordgat

 

(…)

 Ik schrijf liever een complement naar jou toe:

 Met veel moed heb jij als eerste... FvdW weg gewezen !

 Mag ik jou daar voor feliciteren.

 Zijn onbeschofte platvloerse nestbevuiling past niet bij WH

 Deze morgen merkte ik hem niet meer op op deze site

 Gewoon prachtig ! Opgeruimd staat netjes.

 

 Groeten

 

André Moordgat

 

LEES DE ABSOLUTE NON POWEZIE VAN ANDRÉ MOORDGAT GELEUTER UUT LEUERBROEK STIJL POTSENMAKER TOON HERMANS

 

Ondeugende Vlaamse poweziebundel met de titel “Pikantjes” van “kijk mij eens wat een kokette ondeugd Moordgat is”:

 

Eens vroeg mijn pake

aan mijn make:

"Gaan we nog eens

een kleintje maken?"

"Tja wie weet , misschien

maar het valt eerst te bezien

deze keer liever géén ambetantje,

maar graag een pittig pikantje!"

Zo gezegd, zo gedaan,

en dus kwam dit boekje vol te staan

met rijmpjes vol vreugd

gekruid met ondeugd!

 

Pikantjes of Pik Antjes, Moordgat met zijn woordgat “gekruid met ondeugd en vreugd” lust er wel pap van om kleintjes te maken!

 

doolhoofd

 

Fred van der Wal 19:50 (15 uur geleden)                   

 

aan info

 

LS,

Een bericht om zonder verdere reden 4 euro te storten op Uw rekening bevreemdt mij nogal.

Kunt U mij mede delen wat U heeft bewogen tot deze actie?

Hoogachtend

 

Fred van der Wal 08:53 (2 uur geleden)                     

 

aan Writehistory

 

Uw commentaar leg ik uiteraard naast mij neer. De gerichte actie van de hetzerige Belg Doolhoofd, een slechter, pretntieuzer schrijver heb ik zelden gelezen en de bejaarde, versleten poweet/Leuterbroeck Moordgat uit Leuerbroek vonden bij U klaarblijkelijk gehoor.

Geen probleem verder. U kiest graag voor de middelmaat.

Mijn beste wensen.

Het ga U goed.

 

 

Fred van der Wal 29 okt. (11 dagen geleden)             

 

aan Frederik

 

Geachte Heer Leroy,

 

Als kunstschilder en schrijver schrijf ik verhalen en essays over kunst, fotografie, de sociale aspecten van het kunstenaarschap en literatuur, omdat ik daar verstand van heb als beeldend kunstenaaar/auteur.

Ik ben van mening dat een schrijver moet schrijven over zaken waar hij kennis van heeft.

Als collega webloggers het niet eens zijn met de strekking van mijn relaas over een schrijver of schilder die ik ontmoet heb en een waarde oordel over geef kunnen zij reageren direct naar mij toe in plaats van achter mijn rug om op stiekeme wijze ‘klachten’ in te dienen.

Ik zou het spijtig vinden als ik vanwege inmenging in de standpunten van mijn teksten tov kunst en literatuur en zelfs blokkeren van het account waarmede u dreigt, al of niet gedwongen afscheid zal moeten nemen van Writeshistory.

Een naar uw opvatting redelijk argument is het door mij voortaan niet meer neer zetten van teksten in weblogvorm alhoewel ik persoonlijk dat zie als een interactieve vorm van een nieuwe literatuur.

Uw argument dat ik als weblogger bij Writeshistroy verplicht dien deel te nemen aan reacties neer zetten bij andere weblogs staat niet als voorwaarde voor deelname aan Uw site en daar zal ik dan ook voornamelijk door gebrek aan tijd geen voorrang aan kunnen geven

 

met een vriendelijke groet,

 

Fred van der Wal

 

Op 11 oktober 2013 17:11 schreef Writeshistory baas Frederik De Roover

 

Beste Fred,

 

Al een hele tijd hou ik uw zogenaamde gedichten en wat voor “verhalen” moet door gaan in het oog op onze website.

 

Mag ik u vriendelijk doch dringend verzoeken om onze website te gebruiken voor het plaatsen van uitsluitend gedichten en verhalen en niet voor het weergeven van blogs, conversaties, zoge naamde kunstkritieken, pseudo literaire kritiek. Kritiek op fotografie waar u geen verstand van hebt of kritiek op Kunst, want dat is bij ons niet gebruikelijk …

 

Regelmatig krijgen wij klachten binnen over u, uw taalgebruik en uw aanvallen op andere schrijvers, dichters, kunstenaars, die volkomen ten onrechte zijn.

 

Alles wat gepubliceerd wordt op onze website en volgens ons niet door de beugel kan, zal vanaf nu verwijderd worden.

 

Ik hoop dat u rekening zult houden met deze e-mail zodat ik niet verplicht wordt om uw account te blokkeren.

 

Hoogachtend,

 

Gunther Leroy

 

Writehistory

 

In een volgende dreigende mail werd mij verstaan gegeven dat ik niet meer mocht publiceren op Writeshistory over:

 

  1. Muziek
  2. Literatuur
  3. Dichters of schrijvers
  4. Mode
  5. Jaren zestig
  6. Fotografie
  7. Travestie
  8. Sadomasochisme
  9. Schilders
  10. Kunst en kunstgeschiedenis
  11. Sexualiteit

 

Dan blijft er wel erg weinig over want van andere dingen bijv, het bereiden van Pekingeend, pattetn met pikkels, Belgische wafels en Natuurpannekoeken zo graat als wagenwielen, zoals u voor stelt, heb ik geen enkele idee of verstand.

 

 

Belgische amateur Poweet Moordgat met zijn huilie huilie jammerklacht

 

"Aan COLLEGA'S DICHTERS van Basic PUBLISHING"

 

(Waarom er een apostrophe wordt gebruikt in het meervoud van deze Vloamse collega is niet duidelijk)

 

Op 19 juli 13 dacht ik: even over de grens wippen naar NL. Misschien is dat een nieuwe horizon leunend aan ons Vlaams taalgebied.

Meegenomen is de leuke babbel en/of feedback die je kan geven of terugkrijgen. Na 49 inzendingen maakte ik de balans op en vergeleek Write History met Basic Publishing .

De response bij WH was en is niet te vergelijken met BP.

Als ik even WH en BP toch mag vergelijken:

1/van de 49 inzendingen kreeg ik bij WH 560 punten ofwel  gemiddeld 11 punten per gedicht

 

 hetgeen neerkomt op  5 tot 6 reacties per gedicht.

 

2/van de zelfde 49 inzendingen kreeg ik  bij BP  45 beoordelingen hetgeen neerkomt

minder dan 1 reactie per gedicht.

 

 Alida heeft dat reeds geschreven in haar commentaar op 28 april 13:

Artikel :“Schoen-of fietsenmaker”

Hoe de schoonheid van onze taal in ere houden ?

Want “Onze taal is reuze zoet voor hen die haar geen geweld aandoet “

Erger nog : de commentaar van sommigen is pover  en nietszeggend.

Sommigen  “ schitteren” met banale inzendingen .

Maar ik mag en moet ook zeggen er zijn verschillende prachtige werkjes van Anneke Brands, Wil Melker, Corry Broer, kortom de 10 meest gewaardeerde leden die alle achting wegdragen.

Ik heb op basis van deze bedenkingen besloten dat ons en/of mijn Vlaams taaleigen in NL en bij BP  in het bijzonder niet zo goed gedijt of aanvaard wordt en ook bij mij  geen voedingsbodem betekent om verdere energie in te steken.

Honi soit qui mal y pense…

 

André Moortgat   -  10 oktober  2013

 

VOORBEELDEN VAN DE PATHETIESE WARTAAL VAN DE BELGIESE FAKE AUTEUR DOOLHOOFD

 

De maatschappij die op de moderne industrie berust is niet toevallig of oppervlakkig spectaculair, zij is fundamenteel spectaclistisch." (…) kielzog van haar inspirerende ideologie werd doorgevoerd was een voorbijgaande stuiptrekking van intensieve, bijzonder spectaculaire opschudding, verandering en dynamiek - spectaculaire turbulentie, geen definitieve omwenteling, geen enkele ideologie of cultuur is er ooit in geslaagd om haar utopie blijvend te vestigen. (…)  de strijd voor hun idealen en van het spektakel van die strijd; wij zijn tegenwoordig getuige van het spektakel van het spektakel in zijn pure lege vorm. We consumeren en produceren het bestaan als een puur spektakel, we zijn willens nillens opgenomen in een voortdurende, gewichtloze flux , ambiances - een onstuitbare aaneenschakeling van zintuiglijke special effects, een voortdurende sensorieel-sensationele verwringing die dankzij onze geavanceerde technologie verzacht wordt tot een voortdurende milde filtering, bij momenten versneld, meestal in slow motion. De laatste resterende revolutie, de enige revolutie die vandaag nog door te voeren valt, is de revolutie van het spektakel op het spektakel zelf. Spectaculairder dan spectaculair: het hyperspectaculaire.

And one man in his time plays many parts."- William Shakespeare, As You Like It

De spektakeldrift is zo krachtig dat er NU, onze geest wordt gekoloniseerd door cheap thrills en freakshows, flauwe grappen en middelmatige muziek - een universum van lauw 'entertainment', van spektakeldiarree.

(…)dit is hoe wij leven, van spektakel naar spektakel, van zoetigheid naar zoetigheid, wij zijn een natie van zwaarlijvigen.Spektakel te koop, spektakel te huur, spektakel gratis en plastische chirurgie overal: een spektakeleconomie een exces aan spektakel, we verdrinken erin, niemand ontkomt eraan (elke gebeurtenis is een spektakel, van de eerste tot de laatste).

Het probleem is echter niet het spektakel, het is de waardeloosheid van het spektakel. En: hoe meer spektakel we consumeren, hoe onverschilliger we worden. Dat is logisch, want hoe meer je ziet, hoe meer je gezien hebt, hoe minder er te zien valt"Er bestaat geen realiteitsprincipe of genotsprincipe. Er bestaat slechts een finaal principe van de verzoening en een oneindig principe van het Kwaad en de Verleiding."

De snobistische potentialisering, kwadratering, verheffing tot de n-de macht van het spectaculaire. De alomtegenwoordige hyper-spectacularisering van het spectaculaire. De even logische als ironische revolutie van het spektakel op zichzelf. het zicht met behulp van schermen en lenzen, tele- en microscopie, thermo- en radiografie; huid en haar worden op fanatieke wijze doorgelicht en gespectaculariseerde voyeuristische close-ups van geforceerd platvloers geslachtsverkeer: de geforceerde intimiteit, het geforceerde deep throat-pijpen, de geforceerde waaier aan neukstandjes, de geforceerde close-ups, het geforceerd kreunen, het geforceerd anaal gaan, de geforceerde ejaculatie - geforceerd is duidelijk het sleutelwoord. Geen duele relatie tussen man en vrouw, evenmin tussen spektakel en toeschouwer, enkel de transparantie van alle deelfuncties in een transparante hyperfunctionaliteit. Geen differentie: indifferentie. Exit het duele, enter het binaire. Ook hier neemt het genot de vorm aan van een ongestoorde verdwijning in de machine, van een ongestoorde fusie met de machine; fusie ook hier, fusie, kwadratering en transparantie - geen inleving maar tautologie; tautologie, cloning en transparantie, de transparantie van de circulatie van pure lege seks als een geautomatiseerde, ontkoppelde, ontmenselijkte deelfunctie van de spektakelmachine.Hyperseks uit de microgolf. Prosthetische prostitutie. Spektakel betekent zichtbaarheid, hyperspektakel betekent hyperzichtbaarheid. Een opdringerige en onfatsoenlijke hyperzichtbaarheid (heeft je moeder je nooit geleerd dat staren onbeleefd is?) die we te danken hebben aan onze op zichtbaarheid toegespitste technologie - aan de hyperdimensie van de informatie, van het scherm, van de foto en de film (camera's overal, microcamera's in elke draagbare telefoon), van het inzoomen, het scherpstellen, de close-up... het is de hyperzichtbaarheid

 

3rd August 2013 geplaatst door doolhoofd discobol

 

 

 

 

 



Reageer op dit verhaal!

Je moet helaas ingelogd zijn om te kunnen reageren.


Reacties:

Woont Doolhoofd in Moordgat
of heeft Moordgat een Doolhoofd?

Geplaatst op: 2014-01-07 19:50:01 uur