Gegevens:

Categorie:
Autobiografisch
Geplaatst:
18 september 2013, om 12:37 uur
Bekeken:
505 keer
Aantal reacties:
0
Aantal downloads:
265 [ download ]

Score: 0

(0 stemmen)

Log-in om ook uw mening te geven!




Share |

"Duistere liefhebberijen van moderne mensen (deel 1)"


 

PERVERSE, DUISTERE LIEFHEBBERIJEN (DEEL 1, 1995)

 

In het tijdschrift “Modern primitives and Body Art” behandelde de redaktie uitvoerig de piercings en net als S.M. speelt de piercing techniek een grote rol in de avantgarde beeldende kunst zowel als in het op de uiterlijke kanten van het sado-masochisme geïnspireerde uitgaansleven dat zich in bepaalde,modieuze diskotheken afspeelt en waar langzamerhand alles mogelijk lijkt.

 

Tattoo Expo, Torture garden en het Stainles Steel Ball populariseerden de piercings. Ik ken een adem benemende, artistiek ogende blonde, dominante dame die niet alleen een evangeliese gemeente te H. bezoekt maar ook piercings in haar neus en navel heeft en wie weet waar verder nog meer in haar strakke vlees,dat heb ik verder nog niet onderzocht.

Zo diep ben ik nog niet gezakt.

Het kan een hele nieuwe subkultuur worden.

In de jaren negentig is de piercing snel uitgegroeid van een obscure,deels illegale underground aktivi teit die vooral met homosekualiteit,fetisjisme en mo dern primitivisme wordt geassocieerd tot een alge meen geaccepteerd verschijnsel dat geen opzien baar meer baart.Het piercen is van de S.M. clubs naar de Parijse catwalks en van de modern primiti ves naar de tienermode en de Spice Girls.Uit sluitend erotiese piercings door de ge slachtsdelen beschouwt men nog als extreem,maar piercings door lippen,wenkbrauw en,navel en tong worden zelfs in E.O. kringen algemeen geaccep teerd als modever schijnsel.

Tijdens de eerste Torture garden happenings vielen de tepelpiercings nog wel even op,maar nu is het bij na vreemd als je ze niet hebt.

De piercing is een belangrijke katalysator om pijn en lust met elkaar te verbinden en de bewustwor ding van het eigen lichaam te intensiveren.Dit nieuwe ritueel van sexualiteit en pijn kan leiden tot vergaande verkenningen van bepaalde zaken die bui ten de grenzen van het alledaagse,normale en door insiders gerangschikt worden als de vele bizarre S.M. praktijken.Piercing werd de focus van geheim zinnige,opwindende sexuele experimenten in besloten kringen,die niet voor iedereen toe gankelijk zijn. De aanhangers van deze S.M. praktijken vinden het over het algemeen verstandig hun privé rituelen uit sluitend in het verborgene te beoefenen met gelijk gezinden.

De black magic cultus,gecombineerd met de duis tere tegenkultuur van de piercings van San Francis co verspreidde zich wereldwijd.

Een korset dragen,een veel te strakke bustehouder, slipjes gemaakt uit kettingen voor mannen,ringen door tepels en geslachtsdelen;het is geen wonder dat piercings,sadomasochisme en fetisjisme samen gaan.Het zijn allemaal manieren om het meeste uit je personality te halen en hebben vooral betrekking op de huid.In 1988 zag ik voor het eerst in een kleine,besloten S.M. club in Londen een paar ge piercte tepels.Ik zie de blonde Franse tennisster Ma ry Pierce (zonder piercings) met die op wippende, onrustige,soms dreigend heen en weer zwaaiende paardenstaart,dan ook heel graag spelen en over de gravelbaan heen en weer rennen met die lange ge spierde benen waar geen eind aan lijken te ko men,maar dat is weer een heel ander hoofdstuk.

 

U heeft wel eens gezegd in goed Nederlands:”S.M. is only skin deep!”

 

Als men niet zo goed is ingevoerd in de hoogte, diepte en breedte van de meer esoteriese,rituele en mystieke S.M. praktijken zou U dat wel kunnen zeg gen.De Inner Circle van de S.M. sien gaat alleen wel veel dieper en verder.Dankzij de groei van de club cultuur kozen steeds meer  S.M.-ers voor de piercing praktijken.

De modeontwerper Gaultier werd door de redaktie van Skin Two geïnterviewd over zijn betrokkenheid bij en zijn gebruik van fetisjistiese stijlen en pier cings.Madonna bracht haar boek “Sex” uit waarin foto’s stonden van gepiercte en geschoren lesbien nes.Naomi Campbell liet daar op haar navel pier cen.

 

Het debuut van auteur Bruce Chatwin viel samen met het decadente hoogtepunt van de gay scene in New York.

 

Zijn levenswandel voerde hem onweerstaanbaar naar de tot gigantiese darkrooms omgebouwde pak huizen,waar gespierde,gepiercde mannen in ketenen verzaligd in extase hingen te kreunen onder de zweepslagen van Meesters en zij die dat wilden worden.Tien jaar later waren helaas nog maar wei nig van al die chaingang mannen in leven,dankzij de aids epidemie.

 

Marty van Kerkhof promoveerde aan de Amsterdamse Universiteit op een proefschrift van slechts 163 paginas en dat terwijl het ook nog eens ergens over gaat, namelijk over een hot item;de ins en outs van anale seks tussen biseksuele en homosekuele mannen in relatie tot sexueel over draagbare ziektes.

Nu weten wij allen dat intellektuelen (A.A. Arrogante Academici) bij voorkeur perverse duistere liefhebberijen bedrijven en slechts boeken af scheiden die voor de papierver snipperaar nog veel te dik zijn,maar dit slaat toch wel alles!

Anale seks,gebracht door de intellektuele elite als universitair vakmanschap-meester schap wint aan kracht op heterosexuele en homosexuele fronten.

 

Daar zegt U me wat,zeg!De ganse maatschappelijk kontekst (sic!),maar ook de techniese en relationele samenhang van het reguliere kont neuken “als de meest intieme vorm van sexuele expressie van de negentiger jaren” komt aan bod in een gedegen exposé waarin het jargon uit de darkroom van deze poepstampende matrozen van de bruine vloot op onnavolgbare wijze wordt vervlochten met het alge meen gangbare akademiese koeterwaals.Duidelijke uiteenzettingen over de missionarispositie,het kor rekte gebruik van (ballen)zweepjes en de gemeten frekwenties en amplitude van het genitale stoot pa troon (“Ik had godverdomme net zo goed op een vurenhouten bezemsteel kunnen gaan zitten met mijn hol,dan had ik meer lol beleefd” is de reaktie van één van de in de techniese kundigheden van zijn gelegenheidsminnaar teleurgestelde liefheb bers van anale sex na een niet al te geslaagde date) gaan gepaard met literatuur verwijzingen en metho dieke verantwoordingen.

Onbegrijpelijke zinnen als:”De vraag naar de repliceerbaarheid van het onderhavige onderzoek kan (…) in positieve in beantwoord worden,onder voorwaarde dat de bredere kulturele kondities-dat wil zeggen de vigerende onderhandelingsmoraal en de (sub)culturele beklemtoning van de gelijkwaar digheid van de partners-waaronder (Nederlandse) homo- en biseksuele mannen anale seks praktize ren,gelijk gehouden worden.”

Anaal sex liefhebber van de Kerkhof citeert gretig uit de 71 interviews die hij met mannen over het fenomeen kontneuken hield.Kernvragen;hoe zij het doen,hoe vaak ze het doen,hoe zij zich voelen (goed gevuld en vrouwelijk,is het meest gangbare ant woord van de vrouwelijk ingestelde vulkoeken) en welke vormen van overleg aan de keuze van het standje en de rolverdeling vooraf gaan worden op het overlegplatform in de groep gegooid of op tafel gebracht in een bilaterale overlegstruktuur.

 

(wordt vervolgd)

 



Reageer op dit verhaal!

Je moet helaas ingelogd zijn om te kunnen reageren.