Gegevens:

Categorie:
Autobiografisch
Geplaatst:
7 januari 2017, om 08:46 uur
Bekeken:
262 keer
Aantal reacties:
0
Aantal downloads:
156 [ download ]

Score: 0

(0 stemmen)

Log-in om ook uw mening te geven!




Share |

"Je komt alleen en je gaat alleen"


Uw dochters kennen de Bijbel?

 

Het stijle calvinisme werkt goed door dat is een voort woekerende kank-er, daar kan niets goeds uit voort komen, daar is geen kruid tegen gewas-sen. Onze dochters weten een heleboel dingen uit de Bijbel, hoe wel we er nooit aan tafel uit voor lazen. Wil je wat weten, zoek het zelf maar op, zei ik altijd. En we hebben de klassieken aan ze voor gelezen dat is een goede vervanger voor de Bijbel. Mieten die zagen, over Zeus die suist door de bomen en de broek koekoek koekt uit de bomen. Zorg maar gauw dat je er niet onder zit.

Is er nog leven na de dood vraag je je dan wel even af!

Je komt alleen en je gaat alleen, dat is een ding dat zeker is. Op een gege-ven moment ga je gewoon dood omdat het vlees niet meer verder wil, dat gaat stinken en rotten. Je laat alles vanzelf lopen. Je reet dood vlees met aangekoekte strontkorsten. Gitzwart. De brokken vallen er af. Aangebrand en nog niet gaar. Eigenlijk is dat toch heel raar. Een lucht die er van af slaat! Dat staat vast. Iedereen blij. Maar hoe? Waar en wanneer? Wie-wat-waar? Wordt je het leven uit geholpen? Abgespritzt met de gifspuit zoals in de dagen van weleer? Misschien is dat ook maar het beste…ausradieren of tegen de muur zetten, denk je wel eens.

Praat U wel eens over de dood?

Het is ’t laatste taboe. Ik praat alleen over leven want dat duurt maar even. Verder heb ik schijt aan alles en iedereen! Wel is er leven na de dood. Honderd in een lood. Geef mij maar een lekkere moot met sappige loten. Ga het dan voor deze keer eens niet verkloten.

U denkt daar toch wel eens aan? Aan een lekkere moot?

Een lekkere moot? Ik heb al tien keer op het punt gestaan er uit te stappen. Een mensenleven is niets waard. Ik ben vijf keer in mijn leven op het randje van de dood geweest. Daar wil ik niet over praten. In het huis van de gehangene spreekt men niet van de strop. Zak over je kop, maar eerst van hop-hop-hop er boven op. Daarna alles weken in een gaar sopje.

Is het over bij de dood?

Misschien niet, misschien wel. Dood, waar is Uw prikkel, zeg ik altijd als een griffermeerd zandboertje van de Bible Belt, draai me om, haal me lul uit de broek en begint vrij uit te wateren opdat het gaat klateren. Zandgrond. De Veluwe dus waar ik geboren ben in 1942 en liever was blijven zitten waar ik zat..want dat was dat.

Geen reïncarnatie?

Dat ik terug kom als iets anders? As paardenbloem met armen en benen? Een combi? Gotsallemebeware!

Terug als bijvoorbeeld als Hank Duvelsjas, net zo vroom, net zo op geld belust, net zo stijl gereformeerd, hypokriet, dom, acultureel, reactionair en bekrompen?

Dat is onmogelijk. Veel weet ik er niet van over die reïncarnatie maar vast staat dat je als iets aardigs terug komt, niet als een vrekkige, bekrompen, inhumane, griffermeerde geldwolf, die het licht in andermans ogen niet kan velen. Die meneer schijnt mij te haten, hoorde ik van een art. 31 meneer uit Aduard. Ik ken hem gotbetert niet eens. Hij hoort bij die gedateerde provinciale artiesten waarvan het talent in de lengte van de baard en de dikke lul zit. Als ik bij hem aan bel stuurt hij zijn pitbull op mij af, hoorde ik. Zeker zijn echtgenote met die biljartpoten.

Over de erotiek.

Herinner je nog dat verhaal dat ik je opstuurde over die gereformeerde meid van 22 jaar die voor onderwijzeres leerde en die ik mee nam naar mijn kamer in de villa in Heemstede waar een spiegel boven het bed hing om naar haar te kijken als zij boven lag terwijl we aan het neuken waren geslagen en dat ik nog net op tijd voor het zingen de kerk uit ga en mijn schokkende, bokkende lul over haar schaamhaar glijdt en haar helemaal onder spuit en vervolgens het parelende zaad in haar schaambos wrijft en zeg: ”Zo, springzaad daar neem je wat van mee als je straks met de trein naar huis gaat!”

Dat was echt sensationeel om mee te maken in 1963 in een tijd dat de meeste gereformeerden op last van de dominee nog door een gat in de deken met elkaar neukten in het donker.

Net als de Eskimos. Even koud en afstandelijk. In geschrifte en in de daad. De combinatie van sex, schuld, schaamte en boete is zeer calvinisties.

 

 



Reageer op dit verhaal!

Je moet helaas ingelogd zijn om te kunnen reageren.